Účetnictví je nástroj pro sledování a zobrazení stavů, toků a výsledků ekonomické činnosti v peněžních jednotkách. Je uspořádaným systémem evidence s určitými, vesměs obecně platnými normami a definovanými pravidly.
Daňová evidence svým způsobem navazuje na jednoduché účetnictví. Daňovou evidenci vedou fyzické osoby, které se nestaly účetní jednotkou. Daňová evidence je založena na sledování daňově uznatelných peněžních toků, tedy na příjmech a výdajích peněžních prostředků. Tyto toky jsou zachycování do peněžního deníku, ze kterého pak vypočítáme hospodářský výsledek jako rozdíl mezi příjmy a výdaji.
Podvojné účetnictví je založeno na zachycování účetních informací tzv. podvojným způsobem. Nevycházíme zde z příjmů a výdajů, ale z daňově uznatelných výnosů a nákladů. Tento typ účtování je založen na řadě účetních zásad a principů a řídí se zákonem o účetnictví.
Účetní uzávěrka jsou účetní práce spojené s uzavřením jednotlivých účtů za dané účetní období. Všechny účetní jednotky sestavují v případech stanovených zákonem o účetnictví účetní závěrku, která tvoří nedílný celek. Jednotlivé finanční výkazy potom podávají informace o celkovém hospodaření firmy, její finanční síle a schopnosti obstát v budoucnosti.
Naši specialisté vám poskytnou odborné poradenství při zpracování řádné i mimořádné účetní závěrky. Pomohou vám s vyhotovením přílohy k účetní závěrce a přípravou podkladů pro inventarizaci aktiv a závazků.
Jedná se komunikaci s finančním úřadem na základě plné moci, zastupování při kontrolách, zastupování před jinými úřady na základě plné moci (ČSSZ, ZP, FÚ, Celní úřady apod.)
Zákazníkovi vždy doporučíme základní sestavu reportů a analýz, která je tvořena základními účetními reporty (výsledovka, rozvaha, Cash-Flow) a může být doplněna o další ukazatele (ROA, ROE, ROS, likvidita a další)
Vždy než začneme spolupráci se zákazníkem je potřeba si ujasnit, jaké jsou jeho základní ekonomické procesy, forma a obor činnosti.
Na základě této analýzy můžeme zákazníkovi navrhnout správné účetní procesy, procesy nákupu, skladové evidence, fakturace, pohledávek a závazků.
V případě, že jste nově vznikající podnikatelský subjekt, pomůžeme vám se zavedením veškerých účetních systémů, pro dokonalý tok informací celou řídící strukturou tak, aby účetnictví mohlo poskytovat informace potřebné pro řízení, plánování, rozbory a další.
Zpracováváte-li si účetnictví pouze vlastním i pracovníky, můžeme Vám nabídnout účetní podporu. Našim úkolem je mít nad tímto zpracováním dohled a kontrolu, čímž zodpovídáme za konečný výsledek zpracování.
Jedná se o komplexní službu, představující zodpovědnost za správný návrh a úplné vedení systému účetnictví zákazníka.
Přemýšlíte o tom, že si najmete vlastní účetní? Veškerá nutná školení pro práci s vaším softwarem provedeme u vás ve firmě a zároveň budeme podporou i nadále.
Stává se, že je potřeba se rozloučit se svojí účetní a zjistí se, že účetnictví nebylo vedeno dle zákonů a zásad. V takovém to případě je potřeba provést zpětnou rekonstrukci, tak aby vaše společnost nebyla nijak dotčena.
Tato forma účetnictví je ideální řešení pro firmy, které potřebují mít on-line přístup k účetnictví bez nákladů na vlastní účtárnu a software. Pokud potřebujete mít 24 hodin denně on-line přístup k účetnictví a přitom vyžadujete garance profesionality jeho vedení.
Pokud Vás nebaví třídit doklady a nenašel se nikdo, kdo by za Vás tuto činnost udělal a ještě by doklady i odvezl, přenechte administrativu na nás. Doklady vyzvedneme u vás ve společnosti, roztřídíme a odvezeme na místo, které si určíte.
Veškeré účetní služby provádíme buď v místě naší účetní kanceláře, nebo v sídle společnosti klienta.
Postaráme se o kompletní nastavení elektronického bankovnictví, nastavení platebních příkazů, kmenových dat bankovních partnerů, provázanost účetních dokladů na platební styk, import a účtování bankovních výpisů, specifika formátů pro jednotlivé banky a pokladní knihy.
ČÚS pro podnikatele
ČÚS pro nepodnikatelské subjekty
Účetnictví podle mezinárodních účetních standardů IFRS